Dieta rowerowa czyli menu dla rowerzystow

Jazda na rowerze jest specyficznym środkiem transportu, który wymaga pomimo wszystko bardzo sporo wysiłku i spala wiele kalorii, dlatego potrzebna jest odpowiednia dieta rowerowa. Jest to też świetny sposób dla osób, które chcą stracić kilka zbędnych kilogramów. Jednak ludzie, którzy chcą traktować rower jedynie jako środek transportu lub hobby, powinny zwrócić szczególną uwagę na menu, aby wypady rowerowe ich za bardzo nie wycieńczały. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, którymi powinny się kierować osoby pokonujące spore dystanse na rowerze. Oto dieta rowerowa dla amatorów jazdy na rowerze:

  1. Śniadanie.
    Nie bez powodu mówi się, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Ma ono za zadanie dostarczenie nam energii na resztę dnia, natomiast pozostałe posiłki tylko tę energię uzupełniają. Dobrym rozwiązaniem będzie między innymi muesli z dodatkiem bananów i rodzynek lub zupa mleczna z makaronem (koniecznie al dente).
  2. Przekąska.
    Wybierając się na rower, dobrze jest pamiętać o smacznej przekąsce, która doda nam sił i zaspokoi nagły głód. Głównym jej składnikiem powinny być węglowodany proste, dlatego poleca się spożywanie dojrzałych bananów lub kanapek z dżemem i miodem. Jeśli zaś chodzi o warzywa, dobrym rozwiązaniem będą pomidory i czerwona papryka.
  3. Kolacja.
    Po intensywnej przejażdżce możemy odczuwać potężny głód. Jednak nie należy przesadzać z jedzeniem tuż po wysiłku fizycznym. Zaraz po przyjeździe z wycieczki rowerowej wystarczy sok pomarańczowy lub zbożowy batonik (na przykład Corny). Do sytego obiadu zasiadamy natomiast później, kiedy już odpoczniemy po wysiłku.
  4. Nawodnienie. 
    Przede wszystkim nie wolno zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Najważniejsze jest, aby już przed wyprawą na rower wypić odpowiednia ilość płynów. Najlepszym rozwiązaniem będzie oczywiście woda, być może odpowiednie napoje energetyzujące dla sportowców. Trzeba również mieć świadomość tego, że człowiek potrzebuje dziennie około 2 litrów wypitej wody (w zależności oczywiście od płci i masy ciała), a skutki ewentualnego odwodnienia, szczególnie w warunkach wysiłku fizycznego, momentalnie zmniejszą naszą wydajność, poczujemy się ociężali i pozbawieni energii.

drukarki fiskalne posnetPosnet THERMAL FV - drukarka fiskalna Polkas Kraków

Dieta rowerowa zawierająca przedstawione przeze mnie pomysły nie ma oczywiście zastąpić normalnych posiłków, wręcz przeciwnie. Nie należy się jednak przejadać! A dla osób, które są zainteresowane dobraniem najodpowiedniejszej dla siebie diety rowerowej, polecamy spotkanie z dietetykiem, który dobierze nam rodzaje posiłków w taki sposób, by były jak najodpowiedniejsze właśnie dla nas, nie zaś dla statystycznej osoby.